Lesaanbod

Tijdens het volgen van de yin yogalessen heb je meer energie, voel je je sterker, flexibeler & gezonder!

Je weet vast wel dat je voor een heel groot gedeelte uit water bestaat en dat water in alle structuren van je lichaam zit.

Water in je lichaam kan veranderen van structuur afhankelijk van je handelen, je denken en je voelen. Als je bijvoorbeeld veel stress hebt, kunnen je schouders en je nek vaak stijf (fysiek ongemak) aanvoelen en kan je bijvoorbeeld hoofdpijn ervaren (mentaal ongemak). Als je stress langdurig ervaart zou dat fysieke ongemak over kunnen gaan in pijn en ziekte.

Emoties die niet worden verwerkt worden gevangen in het water wat weerstand creëert (dit noemen we bevroren water, je parkeert je emotie).

In de yin yoga besteden we aandacht aan de weerstand. Dat doen we door de yoga houding 3 à 5 minuten vast te houden. Niet vanuit aanspanning maar vanuit ontspanning. Hierdoor word je op een milde manier uitgenodigd om te gaan verkennen waar je nu eigenlijk vasthoudt. Er is ruimte om onbevooroordeelde aandacht te geven aan de weerstand waardoor je kunt gaan smelten. Emoties komen weer vrij en water kan weer zachter worden waardoor je je weer vrijer kan gaan bewegen en inzicht in jouw handelen, je denken en je voelen kan gaan oplossen.

 

Yin Yoga 
geeft ruimte 
laat voelen 
verbindt met je emotie 
verkent je fysieke grenzen
boort diepere lagen aan
geeft gronding
ademt lucht
laat water stromen

 

Klik hier voor een overzicht van de locaties en tijden.

Hoe vaak zet jij een masker op? Gedraag je je anders afhankelijk van waar je bent en hoe jij je wil presenteren? Tijdens deze les gaan de ogen dicht. Weg met het oordeel en mogen zijn wie je bent in dat moment.

Als je zicht wordt afgeschermd ga je beter kunnen voelen, contact maken met je binnenkant. Datgene wat je ziet, werkt vaak verstorend, het leidt je af van de waarheid, dat vaak gevuld is met je oordeel, wat dan weer een reactie heeft op je emotie (het voelen). Als je het oordeel weglaat is daar meer verbinding met je emotie en kom je sneller en dichter bij de kern (jouw kern, de kern van de waarheid of de kern van een probleem).

Rust in je ziel is het grootste geluk!

De les duurt 1.5 uur. Je hoeft geen gevorderde yogi te zijn om deel te nemen. De les wordt veel beoefend door mensen die echt in zichzelf willen opruimen, willen groeien in hun vertrouwen en af willen komen van de fysieke, mentale en emotionele klachten. Je kan ook meedoen als je nog nooit yoga hebt gedaan.

De gehele les beleef je met een slaapmasker op. De houdingen zijn zittend en liggend. We zullen vaak werken met een thema.

  • Hart
  • Rug, schouders, nek
  • Een element
  • Balans

Klik hier voor een overzicht van de lokaties en tijden.

Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat een diepte meditatietechniek een bijdrage levert aan een betere gezondheid en een meer ontspannen levenswijze.

Wat is het belang van een meditatie?  

Bij oververmoeidheid, stress en fysieke klachten waarschuwt het lichaam ons, dat het een pauze en herstel nodig heeft.

Meditatie kan bij lichamelijke en geestelijke onbalans zoals bijvoorbeeld:

  • Hoge bloeddruk
  • Depressie
  • Burn-out
  • Angststoornissen

effectiever werken dan medicatie.

We mediteren door een aantal meditatievormen te beoefenen zodat je zelf kunt ervaren welke techniek het beste bij jou past.

Een van de stappen van dieptemeditatie is onder andere het verplaatsen van aandacht, aandacht training en het bewust worden van de ademhaling ook wel mindfulness genoemd.

Wanneer de denkende geest meer afneemt, door middel van bijvoorbeeld focus op ademhaling, ontstaat er in het lichaam een diepe ontspanning. Het lichaam heeft dan een uniek vermogen om te regenereren.

Voor wie?

  • Voor iedereen die geïnteresseerd is in meditatie
  • Voor degenen die meer rust en ontspanning in het dagelijkse leven willen brengen
  • Voor mensen met stress gerelateerde klachten
  • Voor iedereen die zijn eigen belangrijke redenen heeft om mee te doen

Herken je jezelf hierin maar weet je niet zo goed waar je kunt beginnen of is de stap naar een yogaschool of meditatiecentrum te groot, dan kan dit wat voor jou zijn.

Klik hier om een aanvraag te doen voor een meditatie sessie of traject.

Personal yin voor meer vernieuwing verdieping en verbinding

Personal yin is een verdiepende versie van de yin yoga groepsles, waarin je exclusief een op een wordt begeleid.

  • Ervaar je stress, of kun je een houding niet optimaal innemen en blijf je maar weerstand houden in je hoofd?
  • Heb je behoefte aan persoonlijke aandacht om meer te kunnen ontspannen, of voel je in je emotie dat je geblokkeerd of uit balans bent?
  • Is een groepsles een te grote stap voor je omdat je misschien onzeker bent over je niveau of je zorgen maakt om een blessure?

Personal yin is dan zeker een aanbeveling! Met de persoonlijke sessies kun je net dat verschil ervaren dat je mogelijk mist in een groepsles.

Wat kun je verwachten in een personal yin yogales?

Tijdens een personal yin yogales help ik je om in een rustig tempo dieper in yin yoga houdingen te komen en bied ik ondersteuningen in het fysieke lijf zodat je langer in de strekking kunt blijven en gaan we samen op zoek naar de plek daar waar je voelt dat je wordt tegengehouden. Ik stuur je zachtjes in de juiste richting waarbij je lijf wordt uitgenodigd zich te ontspannen (in spier- en bindweefsel – in lichaam en geest), zodat er ruimte ontstaat in het hele lichaam.

Een sessie is heel ontspannend maar kan ook veel losmaken, emotioneel en energetisch, ook een kortdurende verergering van de klachten is mogelijk.

Klik hier om het aanvraagformulier in te vullen. De begeleiding vindt plaats in de behaaglijke ruimte in Assendelft.